18. sjednica Gradske skupštine Grada Zagreba

Gradska skupština Grada Zagreba

8. 12. 2022

Transkript

Gospođe gradske zastupnice i gospodo gradski zastupnici,

otvaram 18. sjednicu Gradske skupštine Grada Zagreba i sve vas srdačno pozdravljam.

Posebno pozdravljam gradonačelnika Grada Zagreba gospodina Tomislava Tomaševića

i zamjenike gradonačelnika gospođu Danijelu Dolenec i gospodina Luku Korlaeta te

pročelnice i pročelnike gradskih upravnih tijela.

Također pozdravljam predsjednika Uprave Zagrebačkog holdinga,

direktorice i direktore trgovačkih društava,

predsjednice i predsjednike vijeća gradskih četvrti,

predsjednice i predsjednike vijeća nacionalnih manjina,

predstavnice i predstavnike nacionalnih manjina,

predsjednika Savjeta mladih Grada Zagreba,

predstavnice i predstavnike Gospodarsko-socijalnog vijeća u Gradu Zagrebu i

sindikata,

predstavnice i predstavnike medija.

Neovisno o bitno izmijenjenim okolnostima u vezi bolesti COVID-19 sve vas molim da se cijelo vrijeme održavanja sjednice, a osobito u stankama pridržavamo preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Sada vas molim da elektroničkim putem potvrdite nazočnost sjednici.

Još dva? Ne možete se elektronski ili što?

…..(Nerazumljiva upadica iz klupe)……

Mirjana Lichtner

Gospođa Lederer ne može.

Karticu… Dakle još 2 zastupnika imamo koji, koji ručno.

Mirjana Lichtner

I gospođa Lederer.

Dobro. Znači 3 zastupnika? O.K.

Znači potvrđivanje nazočnosti je završeno.

Elektronički je 40 zastupnika se registriralo, 3 se registriralo ručno.

Znači imamo, utvrđujem da je sjednici nazočno 43 od ukupno 48 gradskih zastupnika pa možemo raspravljati i pravovaljano odlučivati.

Primili ste zapisnik 17. sjednice Gradske skupštine Grada Zagreba.

Ima li primjedbi na zapisnik 17. sjednice? Nema.

Molim da se elektronički izjasnite jeste li za ili protiv prihvaćanja zapisnika 17. sjednice Gradske skupštine Grada Zagreba.

Glasovanje je završeno. Glasovalo je 40 zastupnika.

Utvrđujem da je 40 zastupnika glasovalo "za" te da je Zapisnik 17. sjednice prihvaćen jednoglasno.

Sada prelazimo na utvrđivanje dnevnog reda.

Za današnju sjednicu primili ste:

-- poziv za sjednicu s prijedlogom dnevnog reda,

-- također ste primili 64 prijedloga za donošenje po hitnom postupku.

Najprije ću pozvati izvjestitelje u ime predlagatelja da obrazlože hitnost postupka za prijedloge koje ste primili. Napominjem da odluku o opravdanosti hitnosti Gradska skupština u skladu sa stavkom 2. članka 144. Poslovnika donosi bez rasprave.

Nakon obrazlaganja hitnosti ovlašteni predlagatelji mogu predložiti da se iz predloženog dnevnog reda pojedini prijedlog izostavi ili da se izmijeni redoslijed razmatranja prijedloga.

Napominjem da odluku o navedenim prijedlozima Gradska skupština u skladu sa stavkom 5. članka 145. Poslovnika donosi bez rasprave.

Sada molim gospođu Mirelu Šentija Knežević zamjenicu pročelnice Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom da obrazloži opravdanost hitnosti za Prijedlog programa osiguravanja smještaja obiteljima s maloljetnom djecom u kriznim situacijama za 2023. Izvolite.

Mirela Šentija Knežević

Dobar dan svima.

Zakonom o socijalnoj skrbi NN 119…

Radi.

…propisano je da u kriznim situacijama kada obitelji s maloljetnom djecom ostanu bez svog doma i nisu u mogućnosti same osigurati smještaj jedinice lokalne i područne odnosno regionalne samouprave sukladno važećem Zakonu o socijalnoj skrbi dužni su im osigurati smještaj u socijalnom stanu ili na neki drugi način kako bi se spriječilo odvajanje djece od odraslih članova obitelji.

Izvanrednim upravnim nadzorom koji je proveden od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike utvrđena je potreba za jasnim donošenjem pojedinačnog akta koji služi kao pravni temelj smještaja za slučaj kada se takva usluga u kriznim situacijama pruža korisniku.

Programom osiguravanja smještaja koji je upućen po hitnoj proceduri na donošenje od strane nadležnog osnivača utvrđuju se uvjeti i aktivnosti za smještaj u slučaju krizne situacije obiteljima s maloljetnom djecom čime se na taj način sprječava odvajanje djece od obitelji te se omogućuje njeno nesmetano funkcioniranje, a na taj način se štite interesi i prava djece. Iako je kratkoročni cilj ovog programa osigurati adekvatne uvjete za život obiteljima s maloljetnom djecom dodatno ovim programom se regulira i način smještaja djece u prostoru Crvenog križa u Kosnici, isto tako regulira se formalan način smještaja djece i u Hostelu Arena. Sukladno Sporazumu o smještaju obitelji s maloljetnom djecom u kriznim situacijama u Hostelu Arena Grad Zagreb će obiteljima osigurati apsolutnu sigurnost i odvojenost u zasebnom objektu u slučaju nedostatnih kapaciteta primarno u Hostelu Arena te će se smještaj djece osigurati u tom prostoru Crvenog križa na području Kosnice, Domovinska ulica 10.

Slijedom ovog obrazloženja i nadzora koji je učinjen od strane Ministarstva rada i socijalne skrbi izrađen je Prijedlog programa po hitnom postupku kako bi se formalno-pravno regulirao način dodjele smještaja uslijed kriznih situacija, u kriznim situacijama djece i u izrazito nepovoljnim okolnostima.

Hvala.

Hvala lijepo gospođi Mireli Šentija Knežević.

A sada pozivam gospodina Andru Pavunu pročelnika Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, civilnu zaštitu i sigurnost da obrazloži opravdanost hitnosti za Prijedlog analize stanja sustava civilne zaštite Grada Zagreba za 2022. i Prijedlog plana razvoja sustava civilne zaštite Grada Zagreba za 2023. Izvolite.

Andro Pavuna

Poštovanje, hvala vam predsjedniče.

Poštovane zastupnice i zastupnici,

zapravo hitnost ova dva dokumenta je, razlog hitnosti je taj da se radi o analizi stanja u 2022. godini i obveza Gradske skupštine je donijeti taj, odnosno i gradonačelnika predložiti prijedlog analize i Gradske skupštine da se on donese. To je naša zakonska obveza kao Grada Zagreba.

Razlog za hitnost je taj da mi radimo analizu kako bi smo mogli obuhvatiti 2022. godinu od 1. 10. 2021. do 1.10. 2022. zbog toga kako bi smo onda mogli obraditi sve podatke, analizirat ih i pripremiti, oni moraju proći 30-dnevni javnu raspravu. Jednostavno dogodilo se to da je tu situacija takva da imamo hitni postupak.

On je do sada svaki put donošen na isti način međutim mi smo se založili i razgovarali smo s Ravnateljstvom Civilne zaštite i dobili smo usmenu za sad potvrdu inspektora civilne zaštite da će nam tolerirati analizu za tekuću godinu do 15. 9. na taj način ćemo osigurati, dakle ne možemo puno, puno više skratiti taj period jer to onda nije analiza za tekuću godinu međutim Ravnateljstvo odnosno inspektor je spreman tolerirati do 15. 9. To će nam dati dovoljno vremena da ubuduće ovaj dokument više ne moramo donositi po hitnom postupku i evo ovo je nadam se onda posljednji put.

Na sličan način je, tu se radi o analizi, na sličan, slično obrazloženje zapravo vrijedi i za plan. Dakle to je dokument koji se donosi zajedno s proračunom i kada gledamo onda unazad da bi se prošlo 30-dnevnu javnu raspravu, da bi smo to sve stigli pripremiti jednostavno rokovi su takvi da se on donosi po hitnom postupku.

Evo, hvala vam.

Hvala lijepo.

Sada pozivam gospođu Tatjanu Opertu koja privremeno obavlja poslove pročelnice Gradskog ureda za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje da obrazloži opravdanost hitnosti za Prijedlog zaključka o prihvaćanju sklapanja Dodatka broj 1 Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava KK.07.4.2.26.0001 "Pilot-projekt Greenway - državna biciklistička ruta br. 2". Izvolite.

Tatjana Operta

Poštovani predsjedniče, poštovani gradonačelniče, poštovani zamjenici,

poštovani gradski zastupnici, kolege,

evo ovako, znate da smo s Greenway-om uveli u posao 6. 9. i krenuli smo s radovima. Odradili smo jedan dio radova. S obzirom da se određeni poslovi rade i na Jadranskom mostu pa tražimo one faze kada ćemo mi završiti tražili smo produženje Ugovora od PT2 i od ministarstva. Dobili smo 6. 12., to imate, to smo vam priložili da vidite kad smo dobili njihov potpisani primjerak Ugovora gdje su tražili u roku 15 dana da se mora potpisati originalni primjerak i vratiti ministarstvu.

S obzirom da je Skupština sad evo ja se nadam da ćete prihvatit da se ovo stavi na Gradsku skupštinu po hitnom postupku.

Zahvaljujem.